Tuesday 20 December 2011

Budak Kecik (:


  Setelah sekian lama tak mengupdate terasa separuh rindu dekat kauorang. aku tahu kauorang tak rindu aku punya lha ! jangan nak tipu :P seminggu nie dok betapa dalam bilik. demam. memang tak larat. nasib baik still boleh turun naik tangga lagi. tapi ada satu tahap tuh tak larat nak turun. pala hotak memang rasa nak pecah. umi panggil turun makan pun buat dekk je. betul - betul tak larat. lepaz tuh terasa bilik terang bederang. hailaa , siapa pulak yang bukak lampu nie. keluarkan kepala sikit dari selimut baru nampak siapa. > umi , bawak air hot chocolate sekali dengan ubat. umi pesan suruh makan. aku keje angguk je lha. then , umi keluar tutup lampu. ngehh~ SAYA SAYANG UMI SAYA. -tak sikit punya romantik?- 

kfine , kita tutup pasal demam. kita cerita pasal Budak Kecik yang tibe - tibe text aku semalam. terkejuz jugak lha. on fon terus ada text. daripada Budak Kecik. dahi dah berkerut. dia tuh macam ninja. selalu sangat MIA. lepaz tuh tibe - tibe muncul. haishh. 

patah perkataan yang dia hantar dekat aku menandakan dia macam ada problem. tak baik main teka teki lebih baik bertanya , tak begitu ?  aku tak suka paksa orang. kalau kau taknak cerita , tak payah cerita. kalau kau nak bercerita aku jadi pendengar. aku cakap macam tuh dekat dia , dia balaz balik aku takapaapa , aku boleh jaga diri sendiri. kalau dia tak nak bercerita tak apa , hormat keputusan dia. taknak dia rasa tak selesa.

memang dia dah besar pun. walaupun dia muda aku setahun. lagipun dia semakin matang sebab duduk dekat asrama. aku suke dengan perubahan itu. kalau dulu memang aku menyampah , tak suka sebab sikap dia macam childish. tapi sekarang tak. walaupun aku tak suka dia tak bermaksud aku tak sayang dia. aku saynag dia macam adik aku sendiri. ptuihh , kalau dia baca memang dia cakap aku jiwangs tahap tak ingat.

masa awal kitaorang kenal memang dah guna kau-aku. sebab taknak rasa macam terikat dengan berAkak - berAdik. buat aku tak selesa dan rasa tua. masuk tahun depan tahun ketiga kita kenal kan ? hahaha. well , walaupun kita jarang bercakap and bermessage kita tetap ingat satu sama lain kan ? -bagi aku lha tak tahu bagi kau- 

masa akhir - akhir tuh baru kau cerita dekat aku pasal masalah kau. well , aku happy sebab kau sudi nak kongsi masalah kau dengan aku. tapi bila aku baca text kau , aku terasa macam jantung aku nak pecah. nasib baik aku takada penyakit jantung. aku tak sangka sampai macam tuh masalah kau. kau cakap kau tanggung sorang - sorang. kau pesan dekat aku jangan cerita dekat orang. kau taknak orang lain rasa apa yang kau tanggung. kau nak tanggung sorang - sorang. aku setuju , sebab itu kan keputusan kau. aku tahu niat kau baik. 

aku harap sangat - sangat tahun depan kau bukak sejarah baru , buka baru. aku taknak kau teringat pasal kesakitan kau. kau happy dengan hidup yang baru. aku sayang kau tahu ! walaupun aku takada dekat sisi kau  selalu ! (:

0 Comment :