Saturday 9 March 2013

Cinta

" Nawal..."

" Ya? " kepala dipaling menghadap si empunya suara.

" Kau cintakan aku lagi? " nada selamba.

" Huh? " kening diangkat sebelah. Demam apa Zafri ni?

" Kau cintakan aku lagi? " soalan diulang semula dengan nada yang sama.

" Kenapa? "

" Sengaja. "

" Don't spoil my mood la , Zaf. " Mata dijulingkan ke atas.

" Aku nak tahu. " Nada masih sama.

" Aku tak nak."

" Tolong Nawal...."

" Aku taknak kehilangan kau buat kali kedua, Perit. "

" Jadi jawabannya? "

" Tolong Zaf. Setahun aku pendam segala apa yang aku rasa, semua air mata aku. Sakit Zaf.  Aku taknak benda tu jadi dua kali. Aku taknak. " kepala digelengkan.

" Sorry. Aku tak bermaksud nak buat kau sedih. Aku nak tahu. Kau tahukan kau first love aku? "

" Aku bukan First love kau. tapi pencipta kita , Allah tu first love kau. "

" Manusia lupa. Manusia alpa. Aku tak terkecuali melupakan cinta yang sejati tu. " nafas dihela perlahan.

" Bukan kau sorang Zaf. Aku pun pernah. Kau tahukan kehidupan aku sebelum ni? " senyum segaris ditarik di bibir.

" Aku tahu. Kita bukan baru kenal sehari dua. Kita tersungkur bangun sesama. "

" Jadi kita move on sesama for good. Aku taknak tinggalkan kau lagi. " Senyuman semakin mekar terhias di bibir.


Querido,
Shah.

0 Comment :