Thursday 28 March 2013

Suami Aku Ustaz?

Assalamualaikum.


Ermm. ehuks. sebenarnya tajuk tak ada kena mengena yang hidup sama ada yang telah tiada. saja buat gimik yang tak menjadi ( hahaha ) tapi nak suami tu ustaz boleh ? Soooooooooo, cuti seminggu aku buat apa? aku duk ternak lemak dengan bahagianya dengan mata gelap panda. Sekian. O-kay. Sebenarnya makin besar angka usia kau , makin macam tak bermakna cuti. Aku klasifikasikan cuti aku dengan banyaknya homework cikgu aku bagi sebab taknak aku buang masa padahal aku akan siapkan hari terakhir cuti dan semestinya masa tu memang terkial kial tergugup gagao sana sini. benda lain tolak tepi terus. Tak pun time qada' tidur. tetapi selalunya aku bukan buat pun qada' tidur ni. lepas solat subuh bukan boleh tidur balik pun. kuhkuhkuh.

Tapi selalunya kalau kerajaan bagi cuti panjang bebenor dengan set happy homework bergunung, aku akan pergi geledah resipi resipi pak cik google. benda ni terjadi pun kalau aku rajin pi kedai nak beli bahan and buat. kalau tak setakat tengok je la. Tapi setakat ni aku pernah cuba satu resipi je la. taknak ah bagitahu apa yang aku cuba. nanti malu. ahaks. Resipi tu aku cuba banyak kali sampai aku boleh hafal dia punya bahan-bahan. Yang selalu jadi mangsa tukang uji semestinya two brothers in the house. Lol. 

Haritu aku jalan pi supermarket, aku cakap dengan two brothers in the house 

'Akak nak buat --------- lagi la.'

'haritu akak buat dah la keras.' 

*aku jeling tahap superman* 'keras keras pun habis jugak'

'ye la , nanti akak taknak buat dah.'

Aku tak tahu kenapa aku asyik gelak je bila ingat benda balik. memang percubaan kali terakhir aku buat benda tu agak keras sebab masak lama sangat. tapi tetap habis. Jadinya, segala resipi aku cuba menjadi la kan? sebab two borthers in this hoouse nak cuba lagi? lol.

Querido,
Shah.

0 Comment :